Työskenteletkö talon ulkopuolisten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden parissa, ja haluat tarjota heille koulutusta tuotteesi ja näkemyksesi tueksi? Silloin sinua auttaa parhaiten Docebo-ratkaisu. Docebo on markkinoiden johtava oppimisalusta, jossa on AI-hakumoottori ja kehittyneet toiminnot sosiaaliseen oppimiseen – sen avulla oikeat materiaalit päätyvät oikeille käyttämille. Docebo-oppimisalusta soveltuu erinomaisesti työskentelyyn yhteistyökumppaneiden kanssa, sillä sen avulla rakennat skaalattavan oppimiskeskuksen yksilötason täsmäkoulutukseen aina oikealla hetkellä.
Docebo-asiakkaiden kanssa olet hyvässä seurassa, sillä ratkaisumme ovat valinneet mm. L’Oréal, Samsung ja Zoom – ja hyvästä syystä. TicTac on Docebon virallinen yhteistyökumppani, ja siksi tiedämme, mitä sinun kannattaa tehdä! Alta löydät viisi parasta vinkkiä kestävän ja pitkäjänteisen oppimiskeskuksen rakentamiseen juuri sinun työhösi.
1. Perusta ulkoinen oppimiskeskus
Muista valita skaalautuva ja joustava alusta. Silloin voit muokata alustaa erilaisia kumppaneita ja asiakkailta varten ja kohdistaa oikeat tuotemerkit ja sisällöt oikeille kumppaneille ja/tai asiakkaille.
2. Päätä, mitä haluat kertoa
Haluatko, että kumppanisi ja asiakkaasi perehtyvät tuotevalikoimaasi, oppivat markkinoimaan sitä tai saavat neuvoja myyntitilanteisiinsa? Vai on sinulle tärkeintä, että he oppivat tuntemaan visionne ja tapanne työskennellä sen eteen? Tai voithan valita nämä kaikki – ja vieläkin enemmän! Olennaista on, että sinulla selkeästi määritetty visio ja suunnitelma siitä, kuinka haluat käyttää oppimiskeskusta ja minkätyyppistä sisältöä haluat suunnata kullekin kohteelle.
3. Ajattele isosti ja skaalaa kestävästi
Tarvitset vision ja päätöksen kerrottavan sisällön tyypistä, jotta voit rakentaa jäntevän ja arvokkaan, yhteistyökumppaneille ja asiakkaille hyödyllisen oppimisalustan. Sisällön rakentaminen voi kuitenkin viedä aikaa, ja hitaasti kiiruhtaminen on tässäkin todennäköisesti kestävin ratkaisu. Oppimiskeskuksesi tarvitsee oman suunnitelman ja motivoituneen tiimin, jonka projektipäällikkö on vahva ja vie työtä eteenpäin selkein iterointiaskelin. Tämä panostus tulee maksamaan itsensä takaisin!
4. Kutsu asiantuntijoita ja ammattilaisia kouluttajiksi
Luo uskottavuutta ja kiinnostusta sitoutumiseen hyödyntämällä todellisia osaajia: alan ammattikouluttajia ja asiantuntijoita. Heitä voi olla jo tiimissäsi, tai ehkä haluat käyttää tutkijoita, yrittäjiä tai asiakkaita, joilla tuotteesi on jo käytössä. Juuri he tietävät oikeasti, kuinka tuotteesi toimii ja kuinka sitä käytetään parhaalla tavalla. Se heijastuu koko materiaalista ja luo todellista uskottavuutta!
5. Etsi ideoita onnistuneista toteutuksista
Kauneusalan suurkonserni L’Oréal on luonut oppimiskeskuksena L’Oréal Accessin Docebon avulla. Se välittää tietoa digitaalisesti globaalissa yhteisössä ja lisää kaikki tuotemerkkinsä samalle alustalle. Alustalla on valtava asiantuntijaverkosto, joka muodostuu asiantuntijoista kaikkialta maailmasta.
Esimerkiksi kaikki alustalle liittyneet kampaajat voivat oppia uusia tekniikoita ja hankkia tietoa uusista tuotteista L’Oréal Accessin kautta, omasta salongistaan poistumatta. Lisäksi heillä on käytössään kaikki materiaalit heti julkaisuhetkellä. Helppo tapa pysyä täydellisesti ajan tasalla!
L’Oréal on tehnyt loistavan esittelyvideon digitaalisesta L’Oréal Access -oppimiskeskuksestaan. Se kannattaa katsoa ideointimielessä toimivan oppimisalustan rakentamiseksi.
Mielestämme globaalin yhteisön perustaminen on erityisen fiksu idea. Jos osallistuja pitää tietystä kurssista tai arvelee ystävänsä tai kollegansa arvostavan sitä, hän voi jakaa kurssin helposti juuri tälle henkilölle. Ei ole väliä, missä maassa tai millä aikavyöhykkeellä tämä ystävä tai kollega on, sillä kaikki materiaalit ovat käytettävissä koko alustalle liittymisen ajan. Näin ollen L’Oréal ei päätä yksin siitä, ketkä saavat käsiinsä mitäkin tietoa: kaikki alustalle liittyneet voivat ohjata oikeaa tietoa oikeille henkilöille. Itsenäinen oppiminen on nykypäivää!
Haluatko oppia lisää?
TicTac on Docebon virallinen yhteistyökumppani. Tarvitsetteko jotakin erilaista, neuvoja työkalujen käyttöönottoon tai ratkaisun, jonka avulla kurssien luominen sujuu virtaviivaisesti, tehokkaasti ja pitkäjänteisesti? Ota yhteyttä, me kerromme, miten onnistut!